mandag den 9. maj 2011

Lulufant's første rabarber høst :D)

Den varme forårs sol har været god ved mine rabarber i år, så nu kan jeg allerede plukket årets første høst. Jeg har aftalt med mine dejlige børn, at jeg ville hente dem ekstra tidligt i dag. Så er det jo næsten oplagt at lave rabarber tærte til de kommer hjem, så vi kan hygge med et lille stykke tærte og nyde solen i haven.
Hvis nogle skulle få lyst til at lave denne skønne sommer tærte, så får I lige opskriften her.

Hjemmelavet rabarber tærte :
  • 500 g rabarber
  • 125 g sukker
  • 1 tsk vanillie
Rabarberne lægges i en skål, drys sukker og vanillie over og lad det stå og trække i ½ time.

  • 125 g smør eller margarine
  • 125 g sukker
  • 2 æg
  • 60 g mel
  • 100 g kokosmel
  • knivspis bagepulver
Sukker og æg piskes til en tyk masse, tilsæt derefter smør, bagepulver, mel og kokosmel og ælt til en dej. Smør formen med smør eller lidt olie. Start med et tyndt lag kokosdej i bunden og hæld rabarberne ud over. Resten af dejen lægges nu over i små klumper så den dækker.
Bag tærten i 35 min ved 185 grader.

Serveres evt. med flødeskum eller creme fraiche



Velbekommen


2 kommentarer:

Sisse sagde ...

Hej Tina

hvor har du købt den køkkenvægt det er en dejlig farve. dejlig blog du har

mange hilsner
Sisse

Lulufant sagde ...

Hej Sisse
Det er så dejligt at høre at nogle syntes om min blog <3
Jeg var så heldig at finde den i søndags på spejdernes loppemarked her i Rødovre. For bare 25 kr. Helt vildt billigt, så så man lige en glad mig :)
Jeg har længe kigget efter en i lyserød ( det er jo min ynglings farve) og så var den der pludselig. Har nemlig en i lys turkis i forvejen og den er også rigtig fin.
Knus Tina